Program nauczania języka angielskiego poziom A1
Szczegółowy program w pliku .doc
Poziom A 1
podstawowy
(język biznesowy)
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi, dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania
z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawiać siebie i innych. Potrafi
prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.
Council of Europe, Warszawa: CODN, 2003.
GRAMATYKA
- odmiana czasowników to be, to have (pytania, przeczenia)
- wyrażenia there is/are
- zaimki osobowe (w formie dopełnieniowej, wskazujące, określ. dzierżawcze, zaimki dzierżawcze
- rzeczowniki - liczba mnoga, dopełniacz saksoński, policzalne/niepoliczalne
- czasy: teraźniejszy prosty, teraźniejszy ciągły, przeszły prosty, przyszły prosty, teraźniejszo-przeszły (Present Perfect), konstrukcja going to
- przymiotniki (stopniowanie)
- przysłówki
- tryb rozkazujący
- czasowniki modalne can, may, must
- przyimki
SŁOWNICTWO
- kraje i narodowości
- liczebniki główne/porządkowe
- waluta brytyjska
- określanie dat
- rodzina i związki rodzinne
- zawody
- codzienne czynności
- dom/mieszkanie - opis
- jedzenie i picie
- spędzanie wolnego czasu
- pogoda/pory roku
- podróże - kraje, ludzie, transport
- kupowanie - sklepy
- ubiór, opis wyglądu i cech charakteru
- uczucia i reakcje
- środowisko naturalne i jego ochrona
- samopoczucie/choroby
- przyszłość - przewidywanie
UMIEJĘTNOŚCI
- znajomość alfabetu i umiejętność literowania słów, odczytywania zapisu fonetycznego
- umiejętność przedstawiania się i opowiadania o sobie
- przedstawianie ludzi, zapoznawanie się z nowymi osobami
- wymiana adresów, telefonów, krótkie rozmowy telefoniczne
- opis osób, wyglądu, charakteru, upodobań, umiejętności
- określanie czasu
- zamawianie jedzenia w restauracji
- pytanie o drogę i wskazywanie drogi
- kupowanie
- pytanie o informacje w miejscach takich jak: biuro podróży, bank, stacja kolejowa, lotnisko
- proponowanie/sugerowanie spędzania wolnego czasu
- udzielanie rad/dawanie /odmawianie pozwolenia
- rezerwowanie pokoju, biletu itp.